vineri, 11 noiembrie 2011

Fragment

Fragment:

Intr-o zi i-am spus ca am sa scriu o carte despre el. La momentul acela, acum cativa ani, viata lui mi se parea interesanta, plina de evenimente si povestiri menite sa fie puse pe hartie. Era un subiect bun, tanar ce visa la mai bine, tanar ce trecuse prin multe si avea mereu puterea sa rada, un exemplu pentru noi toti. Nu eram si nici acum nu suntem apropiati. Ne intalnim rar cand se iveste ocazia si rareori apucam sa abordam subiecte serioase, nu subiecte futile pline de cotidian si griji.
Am sa scriu o carte despre el, insa nu acum. Acum am gasit un material mai bun, propria persoana, propria experienta de viata. Este ciudat ca pana acum cativa ani nu vedem in viata mea ceva interesant, ceva atat de atractiv incat trebuie notat, acum insa am impresia ca ultimii cinci ani au fost un film, ca am fost actor-spectator fara sa vreau. Nu inteleg cum si de ce s-au intamplat atatea evenimente.
Am scris de scris, am scris in jurnal. Voiam sa fiu o adolescenta tipica care isi noteaza tot ce face in jurnal si peste ani sa se amuze de ceea ce a scris. Ma pregateam de pe atunci pentru momentul de fata, cand vreau sa imi asez toate gandurile si amintirile intr-un singur loc, compact si strans, sa nu mai fie imprastiate, sa stau sa le adun si sa sufar in cautarea lor. 
Primul jurnal era simplist, daca il pot numi asa. Scriam ce am mancat, cu ce m-am imbracat, ce am facut la scoala. Pe vremea aceea nu aveam gandirea atat de dezvoltata incat sa imi dau seama ca asta era preocuparea tipica pentru varsta aceea, 16-17 ani. Ce altceva putea sa ma preocupe pe mine atunci, decat implinirea nevoilor fizice de hrana si odiha si implinirea nevoii de cunoastere ? Incetul cu incetul am inceput sa ma leg de amintiri, voiam sa le imortalizez cat mai bine, nu care cumva sa uit vreodata ce am facut si unde am fost. Lipeam in jurnal cartele de metrou, etichete de haine, etichete de bere, suc, pe scurt, orice maruntis. Ficare obiect ma lega de un anumit eveniment, de o zi frumoasa petrecuta cu prietenele, sau de vreun concert, sau de vreo betie.

Niciun comentariu: