joi, 17 iulie 2014

Incursiune


      Asta e muzica mintii mele. Cuvinte pe hartie precum sunetele pe portative. Litere negre pe hartia alba. Astea sunt gandurile mele mai pe scurt. Am multe cotloane ascunse pline de emotii reprimate, pline de orice este negativ.Ce nu imi place, ce nu imi convine. Orice este nu de la inceput. De cand am spus primul nu. Da chiar. Oare de ce invatam sa spunem nu? Ce plan genetic ne impiedica sa resetam functia asta? Chestia asta programata, pe scurt numita viata. Do this,do that, like that? No.
      Asa…Sa ne intoarcem la ele, gandurile. Stau pitite ca un copil mic, de frica sa nu il prinda mama de sub pat. Se ascundea ca mancase singura prajitura din frigider. Si acum isi aducea aminte, era patrata. Maro cu glazura de vanilie pe deasupra si mirosul. Doamne cum mirosea, a rom,combinat cu vanilie si putin coniac. Alcoolic de mic,stia el ce stia. A tot baut, sa ascunda cei multi de nu. Se simtea,maret,atotputernic. Era zmeu, le ascundea. Uita de ele si se distra.Ce de betii…
      Dar, ghici ce?L-a prins. El nu stia ca nu avea cum sa nu il prinda. Sa il traga de ureche,sa il scoata de sub masa:
- Treci ma, aici!
-Nu vreau, lasa-ma!
-Ce ai facut? De ce ai mancat prajitura aia? Ti-am spus sa nu o mananci!
- Da, eu nu am facut nimic. Imi era foame.
- Pai de ce ma? Ti-am dat sa mananci! Esti calic, ma! Daia! Treci incoa!Sa vezi ce iti fac eu tie!
- Nuuu! Lasa-maaa!
-Taci! 
      Il tara apoi pe jos si il puse la colt. De acolo timid, se uita in ochii ei. Si vazu ce vazu si prima oara. Iubire. Stia ca o sa il iubeasca mereu, orice ar fi. Ofta si intoarse fata catre perete. Stia ca nu trebuia sa manance dulciuri.Nu avea voie. Erau atat de bune dar nu se simtea bine cand le manca. Era un sacrificu mare. Placere pura pe durere, un schimb periculos de placut. Stia ca ea il certa cu dragoste,dar trebuia sa il inteleaga si pe el. Cum sa te abtii cand vezi asemenea minunatii culinare. Ah, am uitat sa va mentionez ca mama lui detinea o cofetarie de lux din arondismentul 16 al Parisului.

      Suflet boem, ce mai! Doar se hranea cu muzica divina,dulciuri si tot ce e gustos. Citea reviste frantuzesti pe marginea Senei. Se plimba agale si privea cerul. Albastru pur cu nori pufosi. Copacii de pe margine il decorau cu verde. Soarele il mangaia cu gaben, roz si mov. Mov ca de lavanda. 

Niciun comentariu: